Offlow

Advertising

Stopping advertising to save money is
like stopping your watch to save time.

Nadat je nieuwe website online staat, wil je uiteraard zo snel mogelijk veel verkeer op je website. Om snel resultaat te zien, kan je je website ook online adverteren door middel van Search Engine Advertising (SEA) of Social Media Advertising (SMA).

Campagnes in 2020

87+

Advertenties in 2020

450+

Gemiddelde ROAS (Voor elke euro)

€2.9

Social Media Advertising (SMA)

Brands that ignore social media... will die.
It's that simple.

- Jeff Ragovin

Doelstelling bepalen

Elke marketinginspanning dient een bepaald doel. Voor advertenties op social media kan dat doel uiteenlopend zijn. Wil je vooral je nieuwe website promoten, verkeer naar je website loodsen, veel leads genereren, meteen iets verkopen in je webshop of een tijdelijke aanbieding pushen? Dit is perfect mogelijk door te adverteren op sociale media. Afhankelijk van het doel en de fase in de customer journey van je doelgroep passen we de advertenties aan en focussen we op de juiste kanalen.

scoren in google - zoekmachine optimalisatie

Welk platform en welk format?

Adverteren op Facebook is het meest voor de hand liggend, maar misschien bevindt je doelgroep zich daar niet. Daarom is ook adverteren op Instagram of LinkedIn mogelijk. Voorafgaand onderzoek zal uitwijzen welk platform het meest geschikt is om een maximaal resultaat te behalen.

Bovendien zijn er ook meerdere formats om te adverteren op sociale media. Er zijn page ads, link ads, carousel ads, photo ads… En kies je voor advertenties op de tijdlijn of als verhaal? Opnieuw wijst vooronderzoek uit welke strategie voor jou het beste is.

Bereik eenvoudig jouw doelgroep

Een van de grootste voordelen van adverteren via sociale media zijn de enorme mogelijkheden op vlak van targeting. Socialmediaplatformen weten heel veel over hun gebruikers: leeftijd, geslacht, interesses, waar ze wonen, wie ze kennen… Je kan je doelgroep dus heel specifiek targeten.

Daardoor worden advertenties ook als minder storend ervaren. Jouw product of dienst valt binnen het interessegebied van wie de advertentie te zien krijgt. Daarnaast zijn sociale media ook ideaal voor retargeting. (Mensen adverteren die je webiste al eens hebben bezocht)

(Almost) zero waste policy

Om te adverteren moet je investeren. Maar dankzij de uitgebreide targetingopties kan je met een beperkt budget toch al mooie resultaten boeken. Net door de heel specifieke targeting is er een minimum aan waste. Je betaalt niet voor socialmedia-advertenties aan mensen die niet tot jouw ideale doelgroep behoren. Je bepaalt ook zelf een periodiek budget waarbij je perfect ziet hoe groot de potentiële doelgroep is die je kan bereiken. Bovendien kies je zelf of je betaalt per klik of per aantal weergaven.

Net als bij SEA hebben de verschillende socialmediaplatformen een eigen beheeromgeving waar je alle metrics van je advertenties terugvindt. Wij monitoren deze data en sturen bij waar nodig, zodat we steeds het maximale uit de advertenties kunnen halen.

Search Engine Advertising (SEA)

Social Media is hot, but Google is God.

- Martin Van Kranenburg

Het nut van advertenties op Google

  • De beste plaats op de resultatenpagina van Google is natuurlijk de eerste. Met SEO kan je op de eerste organische plaats komen, maar bij veel zoektermen komen daar nog de geadverteerde resultaten boven. Daar kom je met behulp van Search Engine Advertising.
  • SEO is een traag proces, terwijl SEA veel sneller gaat. In principe kan je vandaag een Google Ads-campagne starten en morgen al resultaat zien. Het is een prima manier om snel veel traffic te genereren (wat je SEO-metrics weer ten goede komt).
  • Bij het online adverteren van je website bepaal je zelf welke zoektermen jouw advertentie triggeren. Zo geef je geen geld uit aan mensen die niet op zoek zijn naar jouw product of dienst. Sowieso betaal je enkel als er effectief geklikt wordt op je advertentie.
scoren in google - zoekmachine optimalisatie

De synergie tussen SEO en SEA

SEO en SEA lopen elkaar niet voor de voeten, integendeel zelfs. Ze geven elkaar een duwtje in de rug. De cost-per-click voor een advertentie hangt niet enkel af van hoeveel je biedt op een zoekterm, maar ook van je kwaliteitsscore. Die wordt onder andere beïnvloed door de bestemmings- of landingspagina. Is die technisch goed gebouwd en is de content relevant?

Met SEO en doelgerichte copy zorg je ervoor dat de bestemmingspagina on point is. Het gevolg: een hogere relevantie, een hoger verwachte click-throughratio en een lagere cost-per-click.

SEA-metrics helpen ook SEO te versterken. Je ziet snel wat wel werkt en wat niet. Die inzichten nemen we mee om SEO nog te verbeteren. Bovendien beïnvloedt websiteverkeer indirect je SEO-waarde. Je website online adverteren versterkt dus onrechtstreeks de organische ranking.

You’re in control

Het mooie van Search Engine Advertising: je hebt steeds de touwtjes stevig in handen. Nadat we de primaire doelstelling hebben bepaald en een zoekwoorden- en marktonderzoek hebben gevoerd, zetten we een campagne op. Daarbij bepaal je zelf in welke regio en aan welke leeftijdsgroep je advertentie getoond wordt en hoeveel je wil bieden op welke zoekwoorden. Uiteraard adviseren onze strategen je hierin om de ROI zo hoog mogelijk te maken.

Optimaliseren en rapporteren

Een Google Ads-campagne opzetten is maar het halve werk. De rest is het regelmatig monitoren en optimaliseren. Op basis van gedetailleerde real-time statistieken volgen we de campagne op en sturen we bij waar nodig. De best scorende advertenties pushen we wat extra, de minst scorende pauzeren we of werken we bij. We komen ook regelmatig bij je terug met zorgvuldig uitgewerkte rapporten. Zo zie je steeds of je website online adverteren je ook effectief groei oplevert.